Madera

Madera - jedna z wysp archipelagu na Oceanie Atlantyckim, nazywana wyspą wiecznej wiosny, ze względu na swój łagodny klimat.

Porto Santo

Porto Santo - mała wysepka o powierzchni 42,5 km2, która leży 43 km na północny wschód od Madery, od której diametralnie się różni.

Desertas

Wyspy Desertas to grupa trzech długich i wąskich wysp, które rozciągają się na odległość 23 km w kierunku północ-południe.

Wyspy Desertas

Selvagens

Wyspy Selvagens to mały niezamieszkany archipelag, mniej więcej w połowie drogi między Maderą i Wyspami Kanaryjskimi.

Wyspy Selvagens

O nas

Madera o nas

O Maderze pierwszy raz usłyszałem w 2008 roku, podczas pobytu na Azorach. W 2009 roku razem z żoną wybieraliśmy cel naszej podróży poślubnej, pomyślałem o Azorach, które zobaczyłem rok wcześniej. Niestety okazało się, że Azory są w Polsce na tyle nieznanym kierunkiem, że wycieczki organizuje tylko niemieckie TUI, a cena przyprawiała o zawrót głowy. Wtedy też zwróciliśmy uwagę na Maderę.

Przygotowania do podrózy zaczęliśmy od poszukiwania informacji na temat wyspy. Na rynku księgarskim w Polsce funkcjonowały w tamtym czasie dwa przewodniki: Pascala i Thomasa Cooka, obydwa autorstwa brytyjskich podróźników. Stron internetowych też było jak na lekarstwo a informacje w nich zawarte pokrywały się z tymi, które można znaleźć w przewodnikach.

Na Maderze początkowo kierowaliśmy się wskazówkami z przewodnika Pascala, ale bardzo szybko zauważyliśmy, że Madera ma dużo więcej do zaoferowania, a przewodnik odłożyliśmy na bok i kierowaliśmy się w miejsca o których przewodnik milczał. Po powrocie do Polski po kilku miesiącach pojawił się pomysł spisania relacji i umieszczenia jej na stronie. W taki sposób powstała strona madera.org.pl.

Strona powstała z chęci dzielenia się wiedzą na temat Madery, z czasem stała się inspiracją dla innych osób. Małymi krokami przerodziła się z funkcji pamiętnika z podróży w obszerny poradnik. Przez ponad 7 lat działalności strony zmieniłą się funkcjonalność strony oraz nowe funkcje jak forum, które ewoluowało w blog, a także stronę na Facebooku.
Blog: Maderskie wakacje
Facebook: Fanpage
Grupa na Facebooku: Maderskie podróże
W redagowanie strony angażują się także czytelnicy, którzy zamieszczają swoje artykuły oraz relacje z podróźy.

Nakład pracy oraz jakość informacji znajdujących się na stronie doceniło Direção Regional do Turismo da Madeira (visitmadeira.pt) nawiązując stałą współprace, mającą na celu promowanie walorów turystycznych Madery w Polsce. Wydawnictwo Pascal zaproponowało nam współautorstwo "Przewodnika Ilustrowanego Madera", który jest najchętniej wybieranym przewodnikiem po Maderze. Pomagaliśmy nie tylko w organizacji wyjazdów na Maderę osobom prywatnym jak i firmom.

Średnio każdego miesiąca stronę odwiedza około 15 000 unikalnych użytkowników, którzy generują ponad 60 000 odsłon w 19 000 sesji, użytkownicy na stronie spędzają średnio 4 minuty. Te statystyki oraz wiadomości, które otrzymuję od Państwa motywują do dalszego działania i dają dużo satysfakcji.

Do tej pory współpracowaliśmy z: