Madera

Madera - jedna z wysp archipelagu na Oceanie Atlantyckim, nazywana wyspą wiecznej wiosny, ze względu na swój łagodny klimat.

Porto Santo

Porto Santo - mała wysepka o powierzchni 42,5 km2, która leży 43 km na północny wschód od Madery, od której diametralnie się różni.

Desertas

Wyspy Desertas to grupa trzech długich i wąskich wysp, które rozciągają się na odległość 23 km w kierunku północ-południe.

Wyspy Desertas

Selvagens

Wyspy Selvagens to mały niezamieszkany archipelag, mniej więcej w połowie drogi między Maderą i Wyspami Kanaryjskimi.

Wyspy Selvagens

Nasza podróż

Podróż na Maderę

Po miesiącach oczekiwania wreszcie udało nam się wygospodarować trochę czasu na naszą zaległą podróż. Już w maju wiedzieliśmy, że będzie to Madera, wybraliśmy hotel Rocamar w miejscowości Canico de Baixo, po mojej wizycie w biurze podróży zaoferowano nam jeszcze jeden RUI Palace Madeira. Do pierwszego można dostać się z Warszawy do drugiego z Berlina. Po przewertowaniu stron z opiniami na temat hoteli, dyskusji na temat tego gdzie łatwiej dojechać, stwierdziliśmy, że ... w zasadzie nie wiemy, który hotel wybieramy i ustaliliśmy, że idziemy do biura podróży i tam zadecydujemy:)

Następnego dnia rano wybraliśmy się do biura podróży i po długich poszukiwaniach odpowiedniego hotelu zdecydowaliśmy się na hotel Rocamar i wylot z Warszawy 1 grudnia 2009. O wyborze hotelu zadecydował pokój z widokiem na ocean w przystępnej cenie :) A od biura podróży dostaliśmy butelkę wina ... chilijskiego, szkoda, że nie maderskiego ale dobre i takie - przecież darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda :)

Teraz pozostało zorientować się co ze sobą zabrać, kupić mapę, przewodniki i czekać na 1 grudnia.

Dzień 1

Warszawa - Santa Cruz - Caniço de Baxio

Widok z Hotelu Rocamar Po dwutygodniowym oczekiwaniu na wyjazd, wreszcie nadszedł ten dzień Godzina 6:50 – meldujemy się na lotnisku Okęcie w Warszawie i udajemy się do punktu Itaki, jest 01.12.2009.

Dzień 1 - czytaj więcej

Dzień 2

Caniço de Baxio - Ponta de São Lourenço - Machico - Caniço de Baxio

Ponta de Sao Lourenco Obudził nas piękny wschód słońca. Promienie słoneczne świecił wprost na nasze łóżko. Byliśmy bardzo głodni, więc tylko krótkie spojrzenie na ocean, ocena pogody i zeszliśmy na śniadanie.

Dzień 2 - czytaj więcej

Dzień 3

Caniço de Baxio - São Vicente - Seixal - Porto Moniz - Rabaçal - Paul da Serra - Ribeira Brava - Caniço - Caniço de Baxio

Północne wybrzeże Madery Pobudka 08:00 rano, wychodzę na balkon by sprawdzić pogodę. Okazuje się, że w zasięgu wzroku nie ma chmur, także już było niemal pewne, że jedziemy trasą zaplanowaną wczorajszego wieczoru. Startujemy z pod hotelu i po kilku chwilach jedziemy via Rapidą w kierunku Funchal.

Dzień 3 - czytaj więcej

Dzień 4

Caniço de Baxio - Funchal - Monte - Funchal - Caniço de Baxio - Garajau - Câmara de Lobos - Caniço de Baxio

Funchal Budzimy się rano, cudownie jest słuchać szumu oceanu i czuć delikatny podmuch wiatru na sobie. Ok. 200 metrów od nabrzeża przepływa prom z Funchal na wyspę Porto Santo, która znajduje się na północny wschód od Madery, znana jest z kilkumetrowych piaszczystych plaż.

Dzień 4 - czytaj więcej

Dzień 5

Caniço de Baxio - Porto da Cruz - Santana - Schronisko Achada do Texeira - Pico Ruivo - Schronisko Achada do Texeira - Ribeiro Frio - Pico Arieiro - Caniço - Caniço de Baxio

Pico Ruivo Dzisiaj zapowiada się ciekawy dzień, pełen wędrówek i mamy nadzieję ciekawych widoków - pogoda wydaje się być wymarzona na tego rodzaju wycieczkę.

Dzień 5 - czytaj więcej

Dzień 6

Caniço de Baxio - Cabo Girão - Ponta do Sol - Madalena do Mar - Calheta - Jardim do Mar - Ponta do Pargo - Achadas da Cruz - Paul da Serra - Caniço de Baxio - Garajau - Caniço - Caniço de Baxio

Jardim do Mar Kolejny dzień zaczyna się od nagłej pobudki spowodowanej przez prom do Porto Santo, nie wiem czy tak było wcześniej, ale dzisiaj wyjątkowo głośno jak na moje ucho przepłynął przed hotelem. Kasia już nie spała i miała z tego niezły ubaw.

Dzień 6 - czytaj więcej

Dzień 7

Caniço de Baxio - Eira do Serrado - Curral das Freiras - Câmara de Lobos - Caniço de Baxio - Pico Arierio - Caniço de Baxio - Funchal - Caniço de Baxio

Camara de Lobos Poranek nas zaskakuje, patrząc na balkon i taras restauracji widać, że padał deszcz, spoglądamy w stronę Funchal a tam ciemna i ciężka chmura. Zapowiada się, że pierwszy raz śniadanie zjemy w środku restauracji a nie na tarasie.

Dzień 7 - czytaj więcej

Dzień 8

Caniço de Baxio - Santa Cruz - Warszawa

Lotnisko Madera Dzisiejszy poranek w przeciwieństwie do wczorajszego zaczyna się słonecznie, musimy się spakować i przygotować do podróży. Najpierw idziemy na śniadanie, które jak zwykle jemy na tarasie, z tą różnicą, że nigdzie się nie spieszymy, ciesząc się słońcem, widokiem na ocean i ostatnim porankiem na Maderze.

Dzień 8 - czytaj więcej

Nasza trasa

Kolor żółty - dzień 5
Kolor fioletowy - dzień 6
Kolor ciemnoniebieski - dzień 7

Informacje oraz zdjęcia zawarte w artykule pochodzą ze strony www.visitmadeira.pt.